Re: Vobis (Bylo: Optimus schodzi na psy)

Autor: Rafal Posmyk (raphael.posmyk_at_hamburg.netsurf.de)
Data: Thu 23 Nov 1995 - 00:38:30 MET

In article <199511221607.RAA00353_at_malcolm.rmnet.it>
from 22 Nov 1995 17:05:13 +0100
Grego_at_RMnet.IT (Gregorio Kus) wrote:

> Vobis to jeden z najwiekszych dostawcow komputerow na
> rynek europejski. W Niemczech (o ile ja wiem, wiecej bedzie
> wiedzial Raphael) cieszy sie dobra opinia zarowno pod wzgledem
> jakosci sprzetu jak i jakosci obslugi posprzedaznej.

(Patrz takze watek "Optimus schodzi na psy")

Cieszy sie tylko uznaniem laikow, ktorzy chca kupic gotowy
system i nie maja (nie chca miec) pojecia o tym co jest w
srodku. Nie placa duzo a otrzymuja sprzet, ktory chodzi dosc
szybko (aczkolwiek moglby szabciej). O byle g*wno (np.
wbudowanie game port albo wewnetrznego modemu) musza biegac
do servisu, bo obudowy sa plombowane. Kwalifikacje personelu sa
ciniutkie. Lubie tam zagladac (mam po drodze do centrum handlowego;
aha i nie VOBIS ale ES'COM) i pytac o jakies szczegoly np. jak dziala
PB-cache, jaka jest roznica miedzy Fast-Page- i EDO-RAM, Czy dysk
w danym komputerze wykorzystuje ZBR. Kolesie sie co prawda staraja
(po informacje o ZBR dzwonili az do Monachium) ale czasami mozna
uslyszec naprawde zabawne rzeczy :-)

Kiedys kupilem w ES'COM'ie 17" Monitor. Okazalo sie, ze monitor
mial znieksztalcenia linearne (ok 5 mm na odcinku 15 cm; dawalo
sie zmierzyc przezroczystym papierem milimetrowym) i jaskrawosc
kolorow byla nizsza w rogach kineskopu. Poszedlem,
zeby wymienic. Pan zawolal kierownika, a ten uznal, ze takie
znieksztalcenia sa w normie. No to postraszylem adwokatem i
opinia rzeczoznawcy. Pan sie zgodzil. Co wiecej wymienialem
jeszcze dwa razy az wybralem sobie dobry :-)

Odradzalbym VOBIS i ES'COM, chociaz z innej strony dodaja
do swoich maszyn duzo drogiego software'u.

Rafal

P.S Mam program do testowania monitorow. Generuje on
    obraz kontrolny w trybach VESA (640x480, 800x600,
    1024x768 i czesciowo 1280x1024). Program pochodzi
    z magazynu c't. Polecam, jakby ktos chcial kupowac
    monitor.

| Raphael Posmyk (Hamburg, Germany) |
| "... carpe diem, quam minimum credula postero..." (Horatius) |
| Please send/reply all to raphael.posmyk_at_hamburg.netsurf.de |