Re: Enhanced IDE kontra ATA-2

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_hq.pm.waw.pl)
Data: Wed 22 Nov 1995 - 10:05:29 MET

Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl) wrote:

> sumarycznie wychodzi conajmniej 50% drozej, a w prostych zastosowaniach
> zdecydowanie mniej wydajnie. dla mnie nie potrzeba wiecej zadnych
> argumentow :)

Przesadzasz. Myslisz, ze moja "BARDZO_BOGATA_FIRMA" (Palac Mlodziezy)
kupowalaby SCSI, gdyby wychodzilo conajmniej 50% drozej, a w prostych
zastosowaniach (a takie u nas dominuja) bylo zdecydowanie mniej wydajne???
(Prawie) ostatnio kupowalismy dyski Fujitsu 1GB (FAST SCSI) - byly
o ok. 2mln (=wtedy ok. 20%) szl drozsze od dyskow 1GB (IDE) WD (Caviar),
a przeciez te Caviary (mam jednego w domu) sa znacznie wolniejsze od tych
Fujitsu. Oczywiscie moj Caviar - PIO mode 3 itd.
Podobno Caviary nie sa szczytem techniki w IDE, ale przypuszczam ze
lepsze IDE sa takze drozsze?

Zdaje sie ze sterownik IDE kosztuje mniej-wiecej tyle samo, co SCSI?

Mozliwe, ze dyski Fast SCSI sa troche drozsze od szybkich dyskow IDE,
ale wiem, jak pracuja maszyny na IDE, i wiem jak pracuja na SCSI,
szczegolnie jak podlaczysz kilka dyskow (oczywiscie dla IDE=4) do maszyny.

Nie mysle tu oczywiscie o rozwiazaniach typu DOS/WinDOS, tylko o systemach,
ktore potrafia z dysku wyciagnac wszystko, co on moze dac. Przy jednym
dysku w *DOSie mozesz rzeczywiscie nie zauwazyc wielkiej roznicy.

Zreszta podlacz 6 dyskow do PC, tak jak w jednej mojej maszynce, do ktorej
zreszta zamierzam dolozyc jeszcze 2-3 dyski.

Greetings,
                                                KHC

Krzysztof Halasa

Palac Mlodziezy Internet: khc_at_pm.waw.pl
ul. Swietokrzyska Fidonet: KHC, 2:480/40
00-901 Warsaw, Poland