Windows 95 ,LBA, -klopoty

Autor: mrowieck (mrowieck_at_icslab.agh.edu.pl)
Data: Tue 21 Nov 1995 - 01:09:37 MET

Mam pewien problem, nie jestem pewien czy nie byl on juz
poruszany na forum
tej listy ale jest dla mnie dosc uciazliwy
Mam 66DX2 8MB(chipset GMC VT82C486A,Award Bios z 93)
i dyski 840MB i 340MB (WD)
poniewaz nie mam LBA zainstalowalem driver firmy ONTRACK
(najnowszy dostepny w internecie ftp.ontrack.com)
Startuje on jako pierwszy program i pozwala na dostep do
850 MB bez LBA
Wymaga to startu systemu z dysku 850 zeby dysk byl widoczny
w systemie)
Wszystko bylo by OK ale licho mnie podkusilo i
zainstalowalem WIN95PL ,wiem,wiem ;)
Teraz od czasu do czasu (nawet raz dziennie) Win stwierdza
przy starcie ze ma uszkodzony
rejestr systemowy a nastepnie go sobie odtwarza. Czasami
Win startuje i zglasza ze
sektor 0 zostal zmieniony i ze moze ma virusa (driver !!)
oraz ze pracuje w trybie
zgodnosci dostepu do dysku z DOS-em co zmniejsza jego
wydajnosc.

Czy znacie jakies rozwiazanie tego problemu poza usunieciem
WIN95 lub plyty glownej
(co i tak mnie czeka predzej czy pozniej)
A moze ktos z was mial podobne przygody z WIN
(niestabilnosc itp) i zna jakies sztuczki

Z gory dziekuje za pomoc
Marcin

ps1.Norton Utility for Win95 wskazuje Benchmark 7.1 czy to
duzo za malo na ten komputer
    (800x600x256 Cirrus Logic 1Mb)

ps2.Czy niewiecie gdzie mozna w internecie znalezc drivery
for WIN95
    dla karty IO DTC2278VL (Data Technology)

ps3.Klopoty zaczely sie jeszcze w poprzednim ustroju
    wiec 19XI nie ma tu nic do rzeczy. :\

ps4.Milosnikow OS/2 informuje ze wiem ze ich system jest
najlepszy
    ale co z tego jak wszyscy poszli za Microsoftem przez
co lepiej
    sobie radza z jego klopotami (madrosc zbiorowa),
    a OS tez sprawia czasami klopoty