Re: Transfer EIDE

Autor: Slawomir Mateuszczyk (SLAW_at_ns1.gazeta.pl)
Data: Mon 20 Nov 1995 - 15:13:36 MET

> Mam ponoc plyte z kontrolerem EIDE plus dysk /Caviar/ tez ponoc EIDE. No i
> teraz pytanko - jaki transfer powinienem miec na dzien dobry. W tej chwili
> mam 2MB/s co wg mnie jest mocno za malo. Z gory dzieki za pomoc.

    Zalezy jaki kontroler EIDE (chipset) i ktory Caviar.
    Ale dla przykladu na przecietnym EIDE i dysku WDC 730 MB uzyskuje:
    na VLB: 2.5 MB/sec. (NU8.0 SysInfo)
    na PCI: 2.3 MB/sec. ---""---""-----

    Przy czym wskazania Sysinfo nie zmieniaja sie jezeli uzyje
    kontrolera CMD.

    Znacznie bardziej wiarygodny wydaje sie CoreTest - jego wskazania
    zmieniaja sie dosyc znacznie (i zgodnie z tym co widac golym okiem).

    Na CoreTest, kontrolerze CMD (wersja VLB) i dysku WDC 730MB
    transfer jest rzedu 9.4MB/sec., natomiast na najnowszych dyskach
    Conner CFA oraz Seagate Decathlon daje ok. 14.5 MB/sec.
    SysInfo pokazuje na nich ok. 3.5 MB/sec. Podobne wyniki powinienes
    uzyskac uzywajac dysku WDC 1,6GB (nie testowalem, ale z jego opisu
    wynika, ze potrafi dokladnie to samo co serie: CFA i Decathlon.

 Slawomir Mateuszczyk            E-mail: S.Mateuszczyk_at_gazeta.pl
 Network Administrator           http://www.riviera.pw.edu.pl/~smateusz
 Maile z polskimi literami zakodowanymi w MIME/ISO-8859-2 mile widziane.