Re: Transfer EIDE

Autor: Zbigniew Gasiorek (gasiorek_at_sigma.im.uj.edu.pl)
Data: Mon 20 Nov 1995 - 16:59:32 MET

macias_at_class1 (Maciej Pilichowski) wrote:

> Mam ponoc plyte z kontrolerem EIDE plus dysk /Caviar/ tez ponoc EIDE. No i
>teraz pytanko - jaki transfer powinienem miec na dzien dobry. W tej chwili
>mam 2MB/s co wg mnie jest mocno za malo. Z gory dzieki za pomoc.

Jezeli chodzi o realny transfer z dysku (a nie z cache chyba ze
uzywasz godzinami tych samych 256K - czy cos kolo tego - danych) to
szacowanie jest takie (oparte o FIZYCZNE parametry dysku ktore zwykle
sa inne niz logiczne i trzeba ich szukac w opisach):

  predk - predkosc obrotowa na minute
  sect - ilosc sektorow na sciezce (maksymalna jezeli variable)

  max = predk * sect / 60 * 512 [wychodzi w bajtach / sek]

Mam nadzieje ze sie nie pomylilem. To dotyczy wszystkich dyskow bez
rownoleglych glowic (nie wiem nawet czy istnieja). Jezeli uzyskany na
testach wynik odbiega znacznie od tego wyliczonego, to kontroler jest
slaby. Jezeli nie, to da sie tylko zmienic dysk.

Co innego z transferem maksymalnym bezposrednio z cache.

I jeszcze jedno. Czesto do takiego kontrolera jest drajwer na
dyskietce (dla DOSa i ewentalnie Windowsa) i to moze pomoc.

Zbyszek