problem ze startem komp. (bylo Re: VESA...)

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Sat 18 Nov 1995 - 18:06:29 MET

> From: "Slawomir Szylko" <enigmei_at_zse.bydgoszcz.pl>
> Subject: VESA...

[...]
> [...]
> skladalem komputer ktory mial byc 286 (do takich drobnych baz danych),
> plyta tego komputera byla jak na swoj wiek dosc inteligentna, poniewaz
> miala wbudowane 2xCOMy ,1xLPTa , port do 'joja' i kontroler stacji dyskow i
> dysku twardego,niczym cud maszyna :-). No i po zlozeniu okazalo sie, ze ow
> komputer po wlaczeniu zasilania nie zawsze zaskakuje tzn. nie raz po
> wlaczeniu robil sie ciemny ekran i nic poza tym, po resecie wszystko zawsze
> bylo OK, oczywiscie zdarzalo sie, ze komputer uruchamial sie normalnie
> (wzasadzie w wiekszosci przypadkow wszystko bylo OK).

Aha, ja mialem od nowosci cos takiego w moim komputerze (tez 286). Tzn. po
wlaczeniu nie zawsze chcial sie uruchamiac, czasami wisial z ciemnym ekranem.
Po resecie *czasami* startowal, a czasami trzeba bylo naciskac reset pare
razy i trzymac pare sekund, zeby wystartowal. Pomogla wymiana karty I/O.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl