VESA...

Autor: Slawomir Szylko (enigmei_at_zse.bydgoszcz.pl)
Data: Thu 16 Nov 1995 - 23:33:15 MET

On Mon, 13 Nov 1995 19:06:47 +0100,
Rafal Posmyk <raphael.posmyk_at_hamburg.netsurf.de> wrote:

>Po przebudowie peceta (tylko obudowa i zasilacz) wystepuje
>nastepujacy problem. Po wlaczeniu zasilania nie dzieje sie
>nic !!!. Nie melduje sie ani BIOS karty graficznej, ani BIOS
>plyty. Nie slychach tez znanych z AMI-BIOS'a pipniec. Naj-
>smieszniejsze jest, ze po wcisnieciu klawisza "Reset",
>pecet startuje calkiem normalnie. Inny sposob to trzymanie
>wcisnietego klawisza "Reset" podczas wlaczania zasilania.
>Poniewaz poza zasilaczem (pomijam obudowe) nie zmienily
>sie zadne czesci skladowe peceta, podejrzewam ze ow wlasnie
> [...]
        To dziwne, ja kiedys mialem nieco inny problem, a mianowicie
skladalem komputer ktory mial byc 286 (do takich drobnych baz danych),
plyta tego komputera byla jak na swoj wiek dosc inteligentna, poniewaz
miala wbudowane 2xCOMy ,1xLPTa , port do 'joja' i kontroler stacji dyskow i
dysku twardego,niczym cud maszyna :-). No i po zlozeniu okazalo sie, ze ow
komputer po wlaczeniu zasilania nie zawsze zaskakuje tzn. nie raz po
wlaczeniu robil sie ciemny ekran i nic poza tym, po resecie wszystko zawsze
bylo OK, oczywiscie zdarzalo sie, ze komputer uruchamial sie normalnie
(wzasadzie w wiekszosci przypadkow wszystko bylo OK).
Do dzis dnia nie wiem co z nim bylo, ale to juz nie moje zmartwienie, ten
komputer sprzedalem juz ponad pol roku temu :-), nie wiem czy to co
napisalem pomorze w postawieniu kroku do rozwiazania problemu, w zasadzie
sam jestem ciekaw co jest przyczyna takiego zachowania sie komputera.

                                                Enigmei

* Slawomir Szylko (Bydgoszcz, Polska) *
* E-Mail: enigmei_at_zse.bydgoszcz.pl *
* Talk: enigmei_at_linux1.zse.bydgoszcz.pl *