Re: Problem z myszka w VESA....

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Tue 14 Nov 1995 - 17:49:12 MET

> From: lis_at_cyber.ict.pwr.wroc.pl (Jarek Lis)

> : DOS przy wszystkich swoich wadach nadaje sie jednak doskonale
> : do niektorych rozwiazan. Przy tym jest systemem, ktory sie stosunkowo
> : prosto programuje (jako system singleuser i singletasking). No bo
> : po cholere mi lepszy system, gdy musze sledzic tylko jeden sygnal
> : (np. interupt albo przez porty).
>
> Szczera prawda. Ale mowimy o aplikacji, ktora uzywa jakis ambitnych
> trybow graficznych, myszki, pewnie bedzie chciala drukowac (to ktore
> popularne typy drukarek obsluzymy na poczatek?). Windows to jedno z
> [...]
Nie bylo powiedziane, ze bedzie chciala drukowac czy cos w tym stylu.
A moj kolega z pracy robil cos takiego: podlaczenie komputera do kamery
wideo, zdejmowanie obrazow i ich prosta obrobka (zmiana charakterystyki,
kontrastu itp.). Do tego byly potrzebne tryby graficzne SVGA 256-kolorowe i
mysz. A karta frame-grabbera byla bez zadnego oprogramowania, za to z pelna
dokumentacja techniczna jak ja programowac, co wpisac do ktorych rejestrow,
spod jakiego adresu odczytywac zdjety obraz itp. No i trzeba bylo ja samemu
oprogramowac. Grzebanie na portach i te sprawy. No i co, polecalbys w takim
przypadku Windows, a moze Unixa? Samobojstwo... Pod DOS-em rzecz zostala
napisana wzglednie latwo i szybko.
PS. Tak docelowo to do tej karty frame grabbera mial byc podlaczony teleskop,
taki zwykly, astronomiczny, a program mial wspomagac prowadzenie obserwacji.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   sfrafa_at_cyf-kr.edu.pl, raj_at_inf.wsp.krakow.pl