Re: PLYTA SHITTLE

Autor: Jerzy Hodor (jurgen_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Fri 10 Nov 1995 - 16:58:28 MET

kloss_at_PLPUAM11.AMU.EDU.PL (kloss_at_PLPUAM11.AMU.EDU.PL) wrote:

> Juz probowalem Intela P24D write-back, ale sprobuje jeszcze raz
> (o ile starczy mi zworek bo potrzebne jest chyba 15).

Ja ustawilem wszystkie zworki tak jak dla Intel 486DX/DX2/DX4 S-Series
(strona 16 w manualu) z jednym wyjatkiem: zworka JP24 ma byc zamknieta!
tak jak na stronie 18 w tabelce na dole. Dodam, ze ustawialem w takiej
plycie rowniez Amd DX4 120 (wymaga zegara na 40MHz). Dzialalo :-)

Jedyny problem na ktory sie natknalem, to problem ze stacja dyskietek.
Przy ustawionej kolejnosci bootowania C: A: i wylaczonym szukaniu
stacji dyskow dalej uparcie twierdzil "Drive A not ready/Press any key".
Szukalem dobrych pare godzin i znalazlem, ze jest to blad BIOS'a.
Wystarczy _URUCHOMIC_ power management dla _TWARDEGO_DYSKU_ (niezaleznie
od czasu, byle wlaczyc) i problemy ze stacja dyskow znikaja jak reka
odjal.

Zeby bylo zabawniej jest inny problem: niektore dyskietki ze sterownikami
do tej plyty mialy _firmowo_ doczepionego wirusa, w dodatku takiego dosc
"wrednego" - niszczacego dane na twardzielu. Podobno (ale to znam tylko
z relacji innych) wirusa tego _NIE_DA_SIE_ usunac za pomoca MkS'a, bo
ma jakies dwie czesci (dotyczace 16-to i 32-bitowego transferu) i MkS
wywala jedynie 16-to bitowy kod, a tego drugiego nie widzi.

Slyszalem, ze Marek Sell mowil, ze tego wirusa niestety nie da sie usunac
i niezbedne jest formatowanie twardziela. Ale to juz czyste plotki (chetnie
uslysze opinie specow z tej branzy).

Pozdrawiam,

--
Jerzy Hodor, Politechnika Slaska w Gliwicach
e-mail: jurgen_at_polsl.gliwice.pl