Re: domowy komputer na linuxa - jak, gdzie i za co?

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Thu 09 Nov 1995 - 22:20:41 MET

>: 386DX40, 8MB RAM, 300MB HDD to absolutne minimum. Rozbudowa nie powinna
>: przekroczyc 10-15 mln szl.
>
>101% right. to absolutne minimum a zarazem maksimum dla tych ktorzy
>nie kupuja komputera by sie chwalic swoimi megahercami.

ja tez tak uwazam. 386dx40 to wystarczajaco szybki procesor dla 90%
uzytkownikow. i mi tez w zupelnosci by wystarczyl. z drugiej strony jednak,
nie wszyscy moga kupowac sprzet uzywany - wniosek: czesc komputerow jest
nowych. a co zrobic jesli w chwili obecnej nikt nie sprzeda nam nowego 386dx40
a roznica miedzy 386dx40 a np. umc u5s/40 (ktory jest ponad 3x szybszy)
wynosi... nie wiem wlasciwie ile - umc'ki mozna kupic za 700tys, 386dx pewnie
za 400... cena plyty glownej wlasciwie jest stosunkowo niewielka w obu
przypadkach. widzisz - ciezko sie w takiej sytuacji pakowac w cokolwiek
przestarzala technologie, zwlaszcza, ze do 386 nie podlaczysz niz na lb (no
jasne, byly plyty z lb, ale co z nimi chodzilo? :)) ), a dla mnie od predkosci
procesora duzo wazniejszy jest rodzaj i predkosc kart (grafika + dysk) no i
wielkosc pamieci... swiat zwariowal i nic sie na to nie poradzi :)
karpio