Re: GUS & Win 95

Autor: DARIUSZ PILAREK (Dariusz.Pilarek_at_vscht.cz)
Data: Mon 06 Nov 1995 - 21:58:27 MET

> : - pamiec ROM 2MB z samplami General Midi
>
> To akurat nie jest za dobry pomysl. 2MB na 128 patchy instrumentalnych+
> +64 perkusyjne to o wiele za malo. Obecnie produkowane GUS-y maja
> ponad 5.5 mega patchy na dysku i dlatego tak wspaniale odtwarzaja
> pliki MIDI. Dla przykladu SB AWE-32 tez ma 2MB probek w ROM-ie
> i niestety daleko mu do GUS-a, jesli chodzi o jakosc instrumentow
> (skrzypce - zgroza!!!).
>
> : - rozszerzalny RAM do 8MB zwyklymi Simami 30-pin (obie wersje karty)

Pomysl z patchami na dysku jest dobry bo tani. Ale przed odtworzeniem i tak
sie musza zkopiowac do RAMu. A 8MB to minimum na wzglednie dobre General
MIDI instrumenty. Poki co AWE-32 da sie rozszerzyc do 28MB chyba jako jedyna
karta (ROMu ma tylko 1MB (Emu), ale bardzo dobry - sample brzmia lepiej niz 2MB
w Waveriderze (i gorzej niz 5.5MB patchy GUSa :)). A daje to baaaardzo duzo,
choc i tak daleko do profesjonalnej jakosci (tylko 16 bitowy D/A, tanie czesci
-> szumy). Porzadnie do kart sie przyklada chyba tylko Turtle Beach co sie
niestety odbija na cenie (o ile wiem wszystkie maja 18 bitowy D/A).

PS. Jak ktos sie chce dowiedziec prawdy o AWE-32 to polecam
http://spider.compart.fi:80/~mhjelt

Pilar

--
  Dariusz Pilarek