Re: Word 2.0 i druk

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 03 Nov 1995 - 12:22:42 MET

lis_at_cyber.ict.pwr.wroc.pl (Jarek Lis) wrote:

>: pps: a czy wiecie ze drivery graficzne MUSZA miec wewnatrz siebie zawarte
>: wzorce ksztaltu kursora, przyciskow minimalizacji/maksymalizacji i menu
>: oraz wiele innych zeczy ? przeciez to kompletna bzdura zeby odstawic
         taka
>: kaszane.

>Nie do konca Cie rozumiem - co znaczy 'Musza'? O ile dobrze pamietam,
>to program moze zawierac wzorzec kursora. W 'Encarcie' widzialem
>chyba takze inne przyciski min/max.

jesli program nie definiuje ikon min/max i kursora, definiuje je system.
I ten system zamiast pobierac te ikony ze swoich wewnetrznych baz, pobiera
je z drivera graficznego. PFUJ !

>Wywalenie kursora do drivera sprzetu ma swoje dobre strony - wiele
>kart posiada 'kursor sprzetowy', wiec zrozumiale ze jego obsluga trafia do
>drivera.

owszem. tylko ksztalt kursora i tak definiuje sie programowo. wiec czemu
ten durny windows po prostu nie wymaga, aby driver musial obslugiwac kursor
przez funkcje niezalezne ? niby tak jest, ale nie do konca.

>Dlaczego natomiast program powinien przy kazdym wywolaniu zapamietac
>stary kursor/font/...., ustawic swoje, a przed powrotem odtworzyc stare,
>to nie wiem co tworcom 'systemu' przyswiecalo.

tak samo jak kontrola uprawnien od strony klienta a nie servera :)
wszystko na glowie.

--
                          oOOo