Re: OS/2 WARP

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Tue 31 Oct 1995 - 21:42:19 MET

>Juz chcialem sobie zainstalowac OS/2 i zobaczyc co jest warty,
>ale chyba na szczescie zobaczylem.

>OS/2 zainstalowany na dysku C, a na D partycja DOS+dblspace oraz
>partycja QNX (D byl kiedys C). Chcialbym:
>1. zobaczyc te dane z dblspace,
>2. moc zabootowac kazdy z 3 sytemow.

>Podejrzewam, ze to prawie niemozliwe, ale coz szkodzi sprobowac.
>Na pal/e (nie znam OS/2) otworzylem okienko OS/2, wpisalem 'fdisk'.
>No, cos ladnego sie pokazalo, ale status partycji na dysku D byl
>'none', a na dysku C jedna 'startable'.
>Czy ten program umozliwia cos wiecej oprocz skasowania partycji? bo
> [...]

odpowiem krotko - rtfm. problemy z instalacja os/2 zwlaszcza na komputerach w
niezbyt typowej konfiguracji to fakt i nic na to nie poradzimy. tutaj win96
jest lepsze (nie wiem czy stety czy niestety), ale przy odrobinie dobrej
woli i wiadomosci udaje sie os/2'a zainstalowac zawsze. os/2'owy fdisk
umozliwia bardzo rozne rzeczy, jesli chcesz startowac rozne systemy to od tego
jest boot-manager... dzialal u mnie przy 3ch roznych systemach bez problemu.
to co napisales o konfiguracji dyskow i partycjach - malo konkretnie zeby cos
powiedziec. w pewnym momencie zaczalem sie zastanawiac czy masz jeden twardy
czy tez moze dwa...

z ogladaniem danych z dblspace jest problem - widzialem jeden sharewarowy
programik ktory to umozliwial (tylko ogladanie danych - nie zapis)

objawy ktore podajesz sa dosc charakterystyczne w sytuacji, gdy os/2 nie
zostal w calosci zainstalowany, badz uszkodzeniu ulegla jego czesc... wybacz,
ale kazdy system ma prawo sie wylazyc w takiej sytuacji i nie nalezy go za to
winic a uzytkownika... coz wiecej - okazuje sie, ze rzeczywiscie os/2 nie
bedzie nadawal sie dla czesci luserow pozostajac systemem dla specjalistow ew.
zastosowan profesjonalnych, pozostawiajac miejsce na edytowanie textow i
arkuszowanie kalkulatorow win96...

pozdrawiam
karpio