Uwaga na oszusta !!!

Autor: Jan Rychter (jwr_at_itc.pw.edu.pl)
Data: Tue 31 Oct 1995 - 10:42:45 MET

  Ostrzegam wszystkich przed czlowiekiem, ktory sprzedal mi plyte
glowna z atrapa cache'a.

  W ostatnia sobote kupilem na gieldzie w Warszawie na
ul. Grzybowskiej plyte glowna do 486, VLB. Plyta z chipsetem UMC,
dokladny typ F4DXL-UC, 256kB cache, ZIF socket, AWARD BIOS. Po
zainstalowaniu okazalo sie ze dziala nadspodziewanie wolno,
szczegolnie pod Linuxem. Dwa dni zajela mi zabawa z ustawieniami
BIOSu, jumperami itp, zeby odkryc na koniec ze jakakolwiek zmiana
konfiguracji cache nie wplywa ani na szybkosc komputera ani na
zglaszana wielkosc cache przez BIOS. Nawet zdjecie _wszystkich_
jumperow od cache, czyli nielegalna konfiguracja, nie przeszkadzala mu
w zgloszeniu 256kB. Po dokladniejszym przyjrzeniu sie okazalo sie ze
BIOS jest przeprogramowany -- wypisuje najpierw "none", a po ulamku
sekundy zmienia to na 256kB. Zawsze, niezaleznie od jakichkolwiek
ustawien jumperow. Uklady cache sa oczywiscie atrapami, wlutowanymi w
plyte (!).
  Pan sprzedajacy mi plyte (dane dalej) doskonale rzecz jasna wiedzial
ze plyta jest z atrapa cache. Po krotkiej, acz burzliwej rozmowie
telefonicznej zgodzil sie oddac mi pieniadze za plyte. Rzecz jasna ta
sama plyte pozniej sprzeda komu innemu, dlatego tez ostrzegam
wszystkich.

  A oto dokladne namiary:
    ErHard - komputery i akcesoria
    Warszawa, ul. Podchorazych 35
    tel. 29 73 68

Na gieldzie na Grzybowskiej:

Grzybowska
--------------

[...]
| |
| +----- (wchodzac od przeciwnej strony niz grzybowska)
|
| ____
| _/
| /
| |
wejscie od drugiej strony

Mili panstwo, wezcie ostrzezenie powaznie. A jezeli bedziecie na
gieldzie, powiedzcie temu panu co myslicie o tego typu praktykach.
Z oszustwem trzeba walczyc !

nieco zly,
jwr
Jan Rychter jwr_at_itc.pw.edu.pl