Re: Re UPS (Re: Szlify (Re: AMD 486...)

Autor: Jarek Lis (lis_at_cyber.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 30 Oct 1995 - 20:48:09 MET

Michal Mosiewicz (mimo_at_lodz.pdi.net) wrote:
: Pozwole sobie jeszcze raz to skomentowac, tylko dokladniej. Moja teza
: jest taka, ze symbol VA oznacza maksymalna moc chwilowa jaka moze dac
: urzadzenie zasilajace. Szczegolnie ma to znaczenie przy urzadzeniach,
: takich jak UPSy, ktore najczesciej sa sterowane elektronicznie i
: zadzialanie ukladu zabezpieczajacego badz odcinajacego wykazuje okres
: bezwladnosci znacznie mniejszy od pojedynczego okresu napiecia/pradu.

Hm, jeszcze pytanie co to znaczy dla Ciebie moc chwilowa. t->0,
milisekunda, pojedyncze okresy, sekunda?

: siec - zasilacz - akumulator - przetwornica - odbiornik
:
: Najczesciej przed przetwornice wbudowywuje sie uklad ograniczajacy
: prad pobierany z akumulatora (zeby sie nie zagotowal).

Oj, zanim sie akumulator zagotuje, to sporo czasu uplynie. Wczesniej
i tak odparuja tranzystory.

: Jedno jest pewne. Jakkolewiek zinterpretuje sie napisy na twoim
: zasilaczu prowadza one do jednego wniosku - 5 zarowek 100W
: zdecydowanie go przeciazy, co innego 3,5 :)

No, czy 5*100W go przeciazy, to zalezy od marki ( a marka zalezy od tego
ile zarowek wytrzyma :-) Ale ja sie ciagle pytam, czy producent mi cos
zagwarantowal, czy tylko sobie jakas liczbe napisal?

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |