Re: Zasilanie procesorow

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Sun 29 Oct 1995 - 19:51:20 MET

> Witam,
> Ja z prostym pytankiem:
> wiekszosc obecnie produkowanych szybkich procesorow x486 ma na obudowie
> napisane 3 Volty jako napiecie zasilania. Natomiast plyty daja do wyboru
> 3.3/3.45/3.5/4/5 Volt. Kiedys dawno temu (pol roku) widzialem plyte
> 3.0 Volt. Ale obecnie juz ich nie ma.
> Zatem konkludujac: jak to jest z tym napieciem zasilajacym? Jesli wezme
> przykladowo Am486DX4-100 3 Volt i posadze na plycie Shuttle 433 PCI (UMC)
> na 3.3 Volt (najnizsze mozliwe) to kto mi zareczy, ze to bedzie dzialac
> (i jak dlugo) ?

na dobra sprawe wszystkie procesory 3v powinny prawidlowo pracowac
przy napieciach od 2.9 do nawet 5v (sprawdzalem i te ktore akurat
moglem przetestowac rzeczywiscie dzialaly (od 3.3v - nie mialem plyty
z 2.9)). wlasciwie znaczenia to nie ma zadnego i mozna tu przyjac
zasade, ze nizsze napiecie jest lepsze (scalak mniej sie grzeje).
pamietajmy, ze to technika cyfrowa - czyli albo napiecie jest, albo
go nie ma... a dla scalakow napiecie zdecydowanie JEST tak mniej
wiecej od 2 z kawalkiem volta w gore, czyli wszystko jest ok. na
dobra sprawe uklad 5v tez teoretycznie powinien pracowac przy 3.3v,
ale z tym jest roznie. nawiasem mowiac czesc ukladow ma wyraznie
zaznaczone ze jest im dokladnie obojetne czy beda zasilane 3.3v czy 5.
karpio