Re: Problem z 2 HDD i kontrolerem VLB

Autor: Krzysztof Foit (kfmodo_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Fri 27 Oct 1995 - 18:50:02 MET

Maciej Lempkowski (mac_at_inx.pm.waw.pl) wrote:

> Ostatnio ktos pisal o klopotach z DM, ja zakladalem sobie
> partycje na WDC21000 wlasnie nim, tylko ze byl to DM ktory kolega dostal
> do Caviara 850M. Czy moze to miec jakis wplyw na ladowanie systemu (nie
> chce mi sie w to wierzyc).

Dotychczas spotkalem sie jedynie z DM firmy Ontrack, bez wzgledu na marke
dysku. Sam zreszta probowalem na mojej IBM-ce DM z Maxtora i chodzilo.
Nie polecam jednak tego sposobu, gdyz zakladana partycja jest non-DOS i w
razie przeklaman w Boot Area dysku (np. zniszczenie boot recordu przez
wirusa) zawartosc tej partycji bedzie bezpowrotnie stracona. Lepiej
wlaczyc opcje LBA z BIOS-u, a potem zalozyc normalne partycje DOS-owskie.
Wez pod uwage takze wielkosc jednostki alokacji.
 Co do twoich klopotow z dyskami: sprobuj zamienic miejscami karty, tzn.
grafika do master0 a kontroler do master1. Sprobuj tez wylaczyc IDE2, jest
to zupelnie inna przestrzen adresowa i niektore BIOS-y moga sie z taka
konfiguracja "nie lubic".

        pozdrawiam

        Krzysiek