Re: OS/2 i Win32

Autor: Jarek Lis (lis_at_cyber.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 25 Oct 1995 - 18:09:50 MET

Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl) wrote:
: > I w ten sposob znajomy laduje w swiecie PC, dos/windows.
: > To teraz pytanie: Win, czy OS/2? I tu jestem uczciwy i mowie:
: > 'OS/2 to system lepszy, ale wiesz, to jest potencjalne zrodlo klopotow'.
: > MS cos zmieni, i Excel przestanie z OS/2 pracowac. Zlosliwe, ale
: > prawdziwe.
: Chwile, ja cos nie rozumiec...
: Jak to "przestanie" pracowac? Jezeli kupisz W TEJ CHWILI OS/2, kupisz W TEJ
: CHWILI Excela, i TEN Excel z TYM OS'em bedzie pracowac, to jakim cudem np. za
: rok TEN SAM Excel z TYM SAMYM OS'em moze "przestac" pracowac?
: A moze chodzi Ci o to ze nowsza wersja Execla moze juz z OS'em nie pracowac?
: A po kiego diabla kupowac nowa wersje, skoro poprzednia zaspokajala potrzeby
: Twojego znajomego? Ta pogon za najnowszymi wersjami wszystkiego to jest
: dopiero idiotyzm.

Masz 90% racji. Sam uzywam starego Worda, Excela i innych, bo dzialaja nie
gorzej niz nowe, a w nowych para poszla tylko w gorszy (personalne odczucie)
interfejs uzytkownika. Ale efektem trwania uparcie przy starych wersjach,
bedzie niestety koniecznosc wywalenia calego dorobku za 5 lat. Wersja
n z wersja n-1 zwykle jeszcze da sie pogodzic, ale n+5 z n niekoniecznie.
Dotyczy to nie tylko programow, ale takze sprzetu. I to bedzie np. tak:
kupuje sie w przyszlosci komputer, karta ma wylacznie driver do Win 97
i OS/2 w 3.x. Wiec instalujesz nowe os/2 i stary excel nie dziala. Itd...
Raz sprzedalem nowe komputery do pewnej firmy i zaczelo sie. Oni mieli
AT z Herculesami i odpowiednie do tego programy. Na 486 nie bylo widac
jednego komunikatu (za szybko znikal), ale to nic. VGA szczesliwie dalo sie
odpalac w trybie herculesa (wiwat Trident), ale wkrotce okazalo sie,
ze program ksiegowy gubi dane. Sporo czasu zuzylem, zannim zorientowalem
sie, ze nie lubi partycji > 32MB.

Sproboj np. wykorzystac karty Ethernet sprzed 10 lat, o ile nie jest to
NE2000.

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |