Re: Idealna plyta glowna

Autor: Marcin Wilk (mwilk_at_cc1.p.lodz.pl)
Data: Thu 19 Oct 1995 - 00:13:36 MET

polonez.man.lodz.pl!man.lodz.pl!pecet napisal:
> Wymyslilem sobie jak powinna wygladac idealna plyta glowna

> 1. plyta glowna dla procesora Pentium
> 2. szyna PCI zadnych Local Busow
> 3. chipset Opti

Dlaczego akurat Opti??? Slyszalem o nim raczej niepochlebne opinie
(rowniez na Usenecie).

> 4. AmiBios najlepiej WinBios (AmiBios ktory ma Optimus umozliwia w
> zasadzie tylko zmiane daty i hasla - odpada)

Paskudztwo! Jest to widoczny przyklad tego jak ktos ulepszyl to co bylo
calkiem dobre i wyszlo co wyszlo... Poza tym (od strony osoby
konfigurujacej komputer z takim BIOsem) niekiedy zachodzi potrzeba
grzebania w setupie i resetowania komputera kilka razy pod rzad i
naprawde mozna sie wsciec ogladajac jak laskawie swieci na ekranie wesola
klepsydra zanim setup sie zaladuje!

> 5. Zadnych sterownikow HD,FD czy multi I/O (nie wazne ze mozna je
> wylaczyc - roznie to bywa)

Jak ktos juz napisal - prawda jest taka, ze po prostu sa i tyle.
Zazwyczaj sa calkiem OK i nie ma potrzeby montowac dodatkowych, chyba ze
budujesz rakiete

> Czy to sa zbyt wysokie wymagania aby je spelnic? >

Nie takie wysokie, raczej dziwne.
Poza tym mozna by pogadac o np. PB-cache, Tritonach , portach IR, Socket
5/7 , modulach VRM i innych ciekawostkach ktorymi sa zapchane najnowsze
plyty 586 (karpio: wiem, ze nie ma procesorow "586" ;-)

> Krzysztof M. Obrzud
> kobr_rmf_at_bci.krakow.pl

 Pozdrawiam

|      /\/\.\/\/.           Internet: mwilk_at_cc1.p.lodz.pl      |
|     Marcin  Wilk                    mwilk_at_zsku.p.lodz.pl     |
|             Student of Technical University of Lodz, Poland  |