Re: DOS/Win95 i OS/2 na jednym dysku?

Autor: Pawel Mamcarz (poli_at_sgh.waw.pl)
Data: Mon 16 Oct 1995 - 10:48:23 MET

> Czy mozna BEZPIECZNIE na jednym HDD / z dblspace /
> zainstalowac sobie dos/win i jednoczesnie OS/2 ?

Mozna zainstalowac Win95, NT OS/2 razem na tym samym bootdysku.
Jesli chodzi o OS/2 to trzeba zainstalowac tzw boot managera
ktory jest z nim dostarczony. O ile pamietam to OS/2 nie potrzebuje
formatowania dysku aby to zrobic. A tak na marginesie to ten boot
manager przy starcie systemu kazdorazowo zapisuje do boot sektora
dane dotyczace uruchamianego systemu. Wylkucza to wlaczenie w setupie
opcji blokady zapisu w bootsektorze (trzeba potwierdzac zapis za kazdym razem).

Na pewno nie ma problemow z instalacja NT. Przy starcie system pokazuje
odpowiednie menu. Przejscie do MSDOS uruchamia Win95 (poajwia sie ostrzezeznie
ze multi-boot moze za soba pocaigac nieprzerwidywalne konsekwencje - nazwy
plikow startowch moga sie pokrywac).

> Mam troche wolnego na HDD i chetnie ,,podlubalbym sobie'' pod WARP-em.
> Tylko zeby mi nie narobil kaszy na pozostalych partycjach dysku.
>
> Uklony
> Darek
> Dariusz Torun - Berno - Szwajcaria

Trzeba byc ostroznym przy instalacji i robic kopie zapasowe plukow sytemowych
wtedy "kasza" :> nie bedzie grozna.

powodzenia
Pawel Mamcarz
poli_at_sgh.waw.pl