80486 (Re: AMD...)

Autor: Marcin Wilk (mwilk_at_cc1.p.lodz.pl)
Data: Wed 11 Oct 1995 - 00:34:45 MET

Andrzej Karpinski napisal:
> nie ma procesora 80486 - tak naprawde to intel od poczatku nazywa je
> i486 w odroznieniu od starszych ktore faktycznie mialy 80 na poczatku
> w nazwie. mowienie o 80486 jest bardzo czestym bledem (nawet sporo
> biosow tak pokazuje), co prawda niewielkim, ale ja jestem upierdliwy
> :)
> karpio

Tak, jestes upierdliwy ;-))) W sumie za to masz racje. Nazwy "80486"
jestem sklonny uzywac w odniesieniu do calej klasy komputerow (podobnie
przeciez nie ma procesora "586" jako takiego).

Well, tak wiec nikt NIE POTRAFI mi powiedziec skad sie bierze ten
"string" z nazwa procesora pokazywany po starcie komputera?!
Chyba to jest zakodowane w BIOS'ie, ale moze ktos jest pewien?

|      /\/\.\/\/.           Internet: mwilk_at_cc1.p.lodz.pl      |
|     Marcin  Wilk                    mwilk_at_zsku.p.lodz.pl     |
|             Student of Technical University of Lodz, Poland  |