Re: Zwyczajny szary user & mania szybkosci :)

Autor: Gotfryd Smolik (smolik_at_stanpol.zabrze.pl)
Data: Tue 10 Oct 1995 - 15:52:49 MET

On Thu, 5 Oct 1995, Jarek Lis wrote:

> Stanislaw Jedrus (stanley_at_zeus.polsl.gliwice.pl) wrote:
> : Po pierwsze nikt Unix-ow nie nazywa 32 bitowoscia, bo sensu stricto
> : to Unix obsluguje tyle bitow, na ile sie go skompiluje.
>
> Z duzym trudem dla <20 bitow. Po prostu w srodku uzywa sie liczb
> int, i domyslnie zaklada, ze starczy. A coraz czesciej nie starcza.

Ze co ?? Inputujesz, mam rozumiec, ze "int==16 bit" ? A gdzie to pisze ?
Znam pare miejsc, gdzie np. w C zachodzi "int==32 bit",bedzie i 64...
 Jakby co, to akurat NIE w un*xie... -:)
(a un*xach [wr....] - przynajmniej mam nadzieje nie wszystkich chyba tez
niekoniecznie "jednostka int" jest 16 bit ? Rozumiem, ze przede wszystkim
nalezy patrzec na kompilator C danego un*xa). I, jak rozumiem, 16+4 bit
==schemat adresowania 8086 ?
 Dla porzadku pomine, ze chodzilo o adresowanie a przyjecie "pointer=int"
aczkolwiek czesto stosowane swiadczy raczej o lekkomyslnosci zalozenia -:(

        Gotfryd