Re: AMD 486dx4/100Plus

Autor: Marcin Wilk (mwilk_at_cc1.p.lodz.pl)
Data: Tue 10 Oct 1995 - 14:24:34 MET

Zbigniew Zych napisal:

> Zworki na plycie?

Nie sa,dze. _Wydaje_ mi sie, ze widzialem ten sam AMD DX2-80
puszczony na 100MHz, ktory jedna plyta rozpoznala jako "DX2" a druga jako
"DX4".

> Bodajze na podstawie pewnych zachowan pewnych instrukcji mozna dojsc
> typu, np. rozne Intele roznie odkladaly rejestry na stos,
> i programy to wykorzystywaly...

Gut, ale w ten sposob rozpoznasz tylko znane juz procesory. Wynikiem tego
jest np. rozpoznawanie oklepanego AMD DX4-100 Enhanced jako "Cyrix 88MHz".

> I bodajze Pentium ma juz mozliwosc sprawdzenia wersji procesora
> (komenda)

Tak (CPUID). Ale na razie Pentium to w wiekszosci Intel corp. A co bedzie
jak sie masowo pojawia klony?

> Zbigniew Zych
> --
> WWW: http://www.uci.agh.edu.pl/student/infgrp/zych Zyzio @ IRC
> PGP: finger zych_at_ernie.icslab.agh.edu.pl IRC ADMIN @ irc.agh.edu.pl

Pozdrawiam

|      /\/\.\/\/.           Internet: mwilk_at_cc1.p.lodz.pl      |
|     Marcin  Wilk                    mwilk_at_zsku.p.lodz.pl     |
|             Student of Technical University of Lodz, Poland  |