Re: BASH - esc...

Autor: Marcin Klimowski (marcin_at_oeto.pk.edu.pl)
Data: Thu 05 Oct 1995 - 22:28:53 MET

Rafal Maszkowski (rzm_at_mat.uni.torun.pl) wrote:
: Zbigniew Zych (zych_at_student.uci.agh.edu.pl) wrote:
: : Rafal Maszkowski wrote:
: : > Pod bash brakuje mi tcshowego ESCp ESCn. Wiem, ze to mozna zdefiniowac w
: : To powiedz, co to robi... ESCp, ESCn.... Moze sie znajdzie?
:
: Kiedy napisze teESPp to wyswietla mi sie ostatnia komenda telnet jaka
: przedtem wydalem. Nastepne ESCp wyswietla poprzednia itd, a ESCn przewija
: w druga strone. Bez czegos takiego nie wyobrazam sobie pracy unixowej
: dluzej niz pol godziny.
:
to pod bashem masz lepiej...
regularny emacsowy incremental search
CTRL-R
i teraz piszesz pattern. jesli pracowales (a domyslam sie ze tak) z emacsami,
nastepne CTRL-R wyswietla poprzednia, a CTRL-S dziala w druga strone.
dokladnie jak w emacsach.
to bedziesz wiedzial, o co biega
ponadto jest plik dla biblioteki readline ktora to wszystko obsluguje,
i mozesz sobie w nim fajnie bindingi zmieniac.
plik nazywa sie .inputrc

                Marcin;)

Marcin Klimowski    |     marcin_at_oeto.pk.edu.pl    | hit ANY user to continue
..it's de facto	>>--| http://www.pk.edu.pl/~marcin |-->> 2 line only sig....