Re: Transputer i860

Autor: Jarek Lis (lis_at_cyber.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 05 Oct 1995 - 18:57:16 MET

Jan Rychter (jwr_at_itc.pw.edu.pl) wrote:
: (dla zainteresowanych: nie istnieje wlasciwa odpowiedz na to pytanie.
: i860 ma wyprowadzone na zewnatrz 64 bity, rejestry 32bitowe,
: adresowanie 32bitowe, ale moze tez laczyc rejestry parami w 64bitowe,
: a polaczenie cache danych -> rejestry zmiennoprzecinkowe jest
: 128bitowe)

Tez nie masz co wymyslac. 68000, 68008, 80386SX, 8088,....
Ilu bitowy byl Z80 i dlaczego?

: I jeszcze jedno: nie porownuj go prosze wiecej z Pentium. Jezeli
: chcesz porownywac, zgoda, ale bierz do reki arkusz danych pentium i
: powiedz mi ile cykli zegara zabiera np. mnozenie i dodawanie
: zmiennoprzecinkowe. Napiszemy krotka procedure (np. obliczanie
: iloczynu skalarnego) i policzymy w jakim czasie sie wykona na obu
: procesorach. To bedzie porownanie. (nawiasem mowiac, mam zapewniona
: wygrana :-))

Oj, niekoniecznie. To zlosliwe bydle (860) jest tylko troche mniej
nieobliczalne niz rownie zlosliwe Pentium.
Ile czasu wykonuje sie np. procedura obliczenia iloczynu skalarnego
dla 3 wspolrzednych? Dane przekazane jako parametr do procedury.

Jarek.