Re: Transputer i860

Autor: Jan Rychter (jwr_at_itc.pw.edu.pl)
Data: Tue 03 Oct 1995 - 11:30:19 MET

Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl) napisal:
> zapomnij - probowalem sie tym zajmowac, Youhou mial mi pomagac - obaj
> dalismy sobie spokoj bo sensu to nie ma wcale ;) no chyba ze masz za
> duzo czasu i lublisz zajmowac sie rzeczami, na ktorych nigdy
> pieniedzy nie zrobisz i ktore do konkretnych zadan nadawac sie beda w
> stopniu miernym lub zadnym :)

  Karpio, prosze Cie zebys nie dezinformowal ludzi w tak nieprzyjemny
sposob. Odpowiadaj jak wiesz na pewno, i sprawdz dwa razy czy piszesz
prawde.

  Nic z powyzszego nie jest prawda.

  Rowniez nie jestem pewien czy mozesz oceniac uzytecznosc tego
procesora do robienia pieniedzy badz wykonywania konkretnych zadan,
skoro nie wiesz o nim DOKLADNIE NIC, poza tym ze lezy taki jeden u was
w szafie.

A dla zainteresowanych, troche _prawdziwych_ informacji:
Intel i860 jest procesorem RISC, ktory powstal mniej
wiecej rownoczesnie z i486. Mimo tego ze juz nie najnowszy, nadal bije
mozliwosciami obliczeniowymi wiekszosc obecnie dostepnych popularnych
procesorow. Niestety, tylko jezeli jest bardzo starannie
zaprogramowany. Nie przyjal sie szerzej dlatego, ze trudno jest
stworzyc na niego dobry optymalizujacy kompilator. Tym niemniej,
rezultaty osiagane za pomoca recznych optymalizacji sa dosc
obiecujace: 80MFLOPS @ 40 Mhz podtrzymane. Oczywiscie jest to moc
szczytowa, osiagana przy przetwarzaniu sporych wektorow czy macierzy.
Procesor ten moze wykonywac 2 operacje zmiennoprzecinkowe i jedna
staloprzecinkowa w 1 cyklu zegara (!), stad takie osiagi.

jwr
Jan Rychter <jwr_at_itc.pw.edu.pl>
http://www.itc.pw.edu.pl/~jwr <jwr_at_icm.edu.pl>