Re: TCP/IP na OS/2

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Tue 03 Oct 1995 - 11:51:43 MET

> Wg tego co ja wiem na temat OS/2 WORP z Bonus Pack (bo taki dostalem na testowanie
> z IBM Polska) to jest to wersja na pojedynczy komputer bez dostepu do LAN (stad
> tylko SLIP i PPP). IBM w ostatnich dniach wprowadzil do dystrybucji OS/2 LAN
> Extension (czy jakos tak podobnie) co jest poprzednia wersja OS/2 WORP ale z
> funkcjami sieciowymi. Pokazywali pudelka z czym takim na SoftTargu w Katowicach. Mam
> wrazenie ze dopiero ta wersja pozwoli sie wlaczyc do LAN. Zycze wytrwalosci (bo mi
> jej zabraklo).

wynika to z charakterystyki noralnego rynku - tylko u nas jest taki
idiotyzm (chociaz czy ja wiem czy idiotyzm?) ze wiekszosc komputerow
w sieci to maszyny z karta ethernet... w usa jest dokladnie odwrotnie
- wiekszosc uzytkownikow internetu korzysta z sieci przez modemy i
dla nich naturalnym jest wyposazenie systemu w slip/ppp - nie beda
chciali placic za dodatkowe mozliwosci przylaczenia do sieci poprzez
ethernet jesli wiekszosc amerykanow z tego nie skorzysta. jesli ktos
chce to moze sie zwrocic do ibm i zakupic stosowne rozszerznia, a
jesli podlega pod wspomniany wczesniej przeze mnie program edukacyjny
to dostanie je za darmo (przypominam, ze za 39zl mozna miec os/2 i
sporo oprogramowania pod niego).
karpio