Re: Pytanie typu "PLYTA I PROCESOR"

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Sat 30 Sep 1995 - 00:22:48 MET

On Fri, 29 Sep 1995 18:07:01 +0100 you wrote:

>A ja mialem tak (do konca lipca tego roku):
>
> 386sx 33 MHz 4MB RAM
> Chodzil na tym Linux, czasami DOS (ale rzadko... ;)
>
> Moje zakupy:
> plyta + procesor AMD486dx4 100MHz
> pozyczylem od brata 4MB RAM (nie stac mnie w tej chwili na swoje
> 8 MB .... :(
>
> Jesli brat sie nie upomni, to teraz bede kupowal dysk...
> Na razie mam 160 MB ... chcialbym teraz kupic jakis 420 MB...
>
>Czy kupowac Pentium? Ja nie moglem - za duzy wydatek jednak, po drugie
>koszt/zysk moim zdaniem jest zbyt duzy, a nie osiaga sie za duzo.

Widzac w jakim kierunku idzie zarowno rozwoj systemow operacyjnych jak
i aplikacji, priorytety sa nastepujace:
  1. Pamiec
  2. Pamiec
  3. Pamiec
  4. Inne, w zaleznosci do czego uzywa sie komputera

Jako przyklad podam, iz uzywalem OS/2 v.2.1 ( podkreslam ze byla to
versja 2.1 gdyz WARP zostal naprawde niezle zoptymalizowany i ma
zdecydowanie mniejsze wymagania) na starej ISA 386DX40MHz z zaledwie
8kb cache i 8 MB RAM (potem 16).
I nie mialem absolutnie czego zazdroscic tym ktorzy mieli pierwsze
486DX2/66MHz z 4MB RAM.

Jeszcze dodalbym: (ale to juz zdanie bardziej dyskusyjne) jesli
przechodzic
na Pentium to tylko z Tritonem i pamieciami EDO. Win95, OS/2, Linux -
wszystko
idzie w kierunku multitaskingu. W programach pracujacych w srodowisku
multitasking, multithread wielkosc cache'a traci mocno na znaczeniu -
zbyt czesto nastepuje przelaczenie otoczenia i procesor pracuje znow z
szybkoscia dostepu do glownego RAMu, ktora staje sie w tej sytuacji
drugim (po jej wielkosci) waskim gardlem systemu.

Grego

Gregorio Kus Grego_at_RMnet.it G.Kus_at_agora.stm.it