Re: asembler

Autor: Piotr Gas (gason_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Wed 27 Sep 1995 - 16:45:47 MET

BARTEK LIS (bartek_at_biotop.umcs.lublin.pl) wrote:
: Niedawno dostalem fajny programik,lecz niestety w postaci zrodlowej:( z
: rozszerzeniem .asm .Czy ktos moglby poradzic mi jak go skompilowac aby
: otrzymac plik wykonywalny?Z gory dzieki.

  Mozesz do tego uzyc Turbo Assemblera (TASM) firmy Borland
  albo Microsoft Assembler (MASM).
  Odpal MASM albo TASM ze switchem /? i dostaniesz opis wywolania
  kompilatora. Po skompilowaniu dostaniesz kod wynikowy w postaci
  tzw. objectow (rozszerzenie *.obj). Teraz nalezy to zlinkowac
  w postac wykonywalna jakims programem linkujacym - ja na przyklad
  uzywam Turbo Linker-a firmy Borland (TLINK) - opis wywolania dostajesz
  analogicznie po odpaleniu: tlink /?.

  Jesli chcesz sie dowiedziec czegos wiecej o pisaniu, kompilowaniu itd.
  programow w assemblerze 8086 to polecam ci ksiazke Wrobla "Assembler 8086"
  (czy cos takiego). Jesli cie interesuje cos wiecej (386,486) to w ksiegarniach
  jest w tej chwili pelno roznych ksiazek na ten temat.

   gason

ps. TASM i TLINK przychodzi z pakietami Borlanda (zarowno PASCAL jak i C).