Re: Cos dla Frajerow Ktorzy Kupia Win'95

Autor: Stanislaw Jedrus (stanley_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 19 Sep 1995 - 16:56:30 MET DST

Jarek Lis (lis_at_cyber.ict.pwr.wroc.pl) wrote:
> Cos ciekawego. Jesli trafilo Ci tylko MBR i boot sektor, to skad straty w
> plikach DOS? Ciekawe co byloby z unixem, jakbys sie i-nodach przelecial.
> Gwoli scislosci: DOS ma dwa FAT-y, a unix nie. Inna sprawa, ze w mojej
> bogatej praktyce drugi FAT byl bardzo rzadko uzyteczny - zwykle i tak
> zawieral to co pierwszy.
Sam piszesz, ze to strata miejsca a ja dodam, ze 1/3 wirusow korzysta
z tej mozliwosci.
> A co mnie to obchodzi ile krasnoludkow w srodku na palcach liczy? Jesli
> jakas organizacja nie ma wyraznych wad, a ma wyrazne zalety, to ja chce
> ja uzywac. (Ta z Atari miala wyrazne wady).
No to ja juz nie wiem. W koncu nic innego nie robimy tylko krytyke negatywna
wszystkich mozliwych fs-ow, a ty piszesz ze 'jakas organizacja nie ma
wyraznych wad(!) a ma wyrazne zalety'. Inna sprawa, ze zgadzam sie tylko
jeszcze takiej nie widzialem. Zreszta nie sadze a by szybko cos takiegoi
powstalo.
> Takie rozwiazanie mnie zupelnie nie satysfakcjonuje. Przy pomocy rm, to
> sobie plik skasowalem raz. A znacznie czesciej zrobilem to przy uzyciu
> programu (ot chocby ftp), ktory plik skasowal, zapisal nowy i po problemie.
> Odtworzyc starego sie nie da.
No coz. Ja w swojej karierze staralem sie na tyle uwazac (pomijajac przypadki
kiedy sie nie dalo lub byla godzina 4 rano) zeby sobie przypadkiem nic
nie kasowac i musze powiedziec ze od kilku lat nie korzystalem z polecenia
UNDELETE (ktore zreszta tez ma swoje ograniczenia - jak cos mocno Ci naka-
szani na dysku to nawet najlepszy fs nie pomoze), dlatego moze osobiscie
nie przywiazuje wagi do tego polecenia. Poza tym istnieje wiele rozwiazan
alternatywnych, a juz na pewno jak masz cos bardzo cennego to nie zostawiasz
tego na pastwe UNDELETA tylko robisz okresowe backupy. Apropos to zauwazylem
jeszcze jedna przewage unixowego fs nad dosowymi - ze wzgledu na istnienie
ochrony szansa na rozwalenie czegos potrzebnego przez niedoswiadczonego
uzytkownika jest nieco mniejsza. Np notorycznie spotykam sie z przypadkami
kasowania plikow MSDOS.SYS i IO.SYS przez zielonych. (Nie ma jak NC)

stanley