Re: Architektura jądra OS/2

Autor: znik <znik70_at_vp.pl>
Data: Sun 27 Feb 2011 - 09:20:10 MET

W dniu 2007-08-06 18:02, Lech Wiktor Piotrowski pisze:

> Ja sie absolutnie nie znam, ale Wiki twierdzi, ze OS/2 ma jadro hybrydowe ;)
>
> LWP

Zgadza się. OS/2 to kernel hybrydowy, z bardzo wieloma cechami
charakterystycznymi dla mikrojądra. w zasadzie hybrydowość polega na
tym, że bezpośrednio w jądrze zaimplementowano to czym jądro i tak MUSI
się zajmować, czyli przydziałem I/O , RAM, CPU. cała reszta to
praktycznie mikrojądro. Dzięki takiemu rozwiązaniu zachowano cechy
mikrojądra, oraz szybkość pracy jądra monolitycznego co na ówczesnych
komputerach było bardzo ważne (powolne zegarki, małe cache L2/L3 w CPU)

znik.