Autor: mbs (mbs_at_poczta.fm)
Data: Wed 04 Oct 2000 - 06:55:09 MET DST
Szanowni Panowie
Pozwoliłem sobie przeprowadzić analizę naszych wypowiedzi na temat
Windy
i... niestety -nie tyko ręce mi opadły. Z analizy tej wynika,
że naszym zadniem pismo, które nie udostępnia swojego miejsca
dla OS/2 jest mieszane z błotem, ajego pracownicy to kupa -delikatnie
mówiąc - osłów. Do tychże osłów -według niektórych opinii- należy
każky
użytkownik windzianych programów, a każdy z nieostrożnych grupowicvzów,
przyznających się do użytkowania wspomnianych programów jest odsądzany
od czci i
wiary.
Uważan, że to nie Firma X, czy Pan X jest głąbem. Głąbów w
dziale
mrketingu i sprzedaży zatrudna IBM - gdyż to oni, a nie ich klienci
są odpowiedzialni za upowszechnianie wiedzy o firmie i jej produktach.
Fakt ignorancji przez rynek produktów IBM wynika z:
- ignorancji przez IBM szarego użytkownika,
- totalnego braku poprawnej informacji ofirmie i jej produktach
dla PC,
- braku właściwej reklamy systemu operacyjnego OS/2 i
rzetelnych
jego porównań z innymi produktami,
- totalnego bałaganu w dziale dystrybucji - na OS/2 czekałem
prawie rok,
- niedostosowania wyrobu do wymogów rynku, poprzez brak
właściwego
instalera systemu - czytaj: działającego bez zbędnych
trudności
i możliwego do obsługi przez potencjalnego użytkownika,
czyli
niekoniecznie eksperta,
- ignorancji wymogów konkretnego rynku i dystrybucję
niedostosowanego
oprogramowania (klawiatura UK na polski rynek),
- publicznego odsuwania na dalszy plan i niemalże określania
jako wypadek
przy pracy własnego, dobrego produktu,
- publicznego popierania produktu konkurencji (sprzedaż NT na
maczynach IBM)
- wszystko o czym zapomniałem, a możecie uzupełnić.
Szanowni Grupowicze, publikowane przez was teksty nie tylko my sami
czytamy.
Jeżeli pan czy pani X dowie się z naszej listy, że ktoś uznał ją,lub
jego za osła - to jak w banku mamy przeciwnika, który z uporem
wspomnianego
zwierzątka będzie
działał tak jak to ma obecnie miejsce. Zabłąkany na naszą stronę
iternauta jest obowiązkowo ośmieszany w sposób często niewybredny i
staje się
przeciwnikiem -komu to służy?
Owszem można i nawet należy używać dowcipu, ale musi być wysokiego lotu
przykład:
- propozycja wysłania firmie X proponującej win-coś_tam,
informacji,
że przypadkiem nie posiadasmy żadnej wersji tegoż
systemu,
- umieszczenia lapsusa wypuszczonego przez firmę na jaj
własnych stronach).
Uważam, że o postreganiu przez innych naszej grupy i naszych potrzeb,
decudujemy my sami, wobec czego:
- każdy zbłąkany na nasze strony powinien dostać uprzejmą
informację
z zaproszeniem i adresem Team-u.
- każde czasopismo, które odmawia umieszczania na swoich
stronach
właściwych informacji o systemie, (w najgorszym
przypadku
w proporcjach procentowych - OS/2 ok.3-5%
użytkowników),
powinno dostać bardzo uprzejme pismo zawierające wyciąg
z Ustawy o Zwalczaniu Nieuczciwej Konkurencji.
- każda krajowa firma, która wypypuszcza produkt dostosowany
wyłącznie
do systemu win powinna otrymać tenże sam wyciąg.
- na stronach Teamu należy jak najszybciej umieścić listę
publikowanych
na CD darmowych pełnych wersji programów działających
pod
WinOs/2 ze wskazaniem ich żródła - czyli konkretnego
numeru pisma.
W związku z taką, a nie inną treścią Ustawy o Zwalczaniu Nieuczciwej
Konkurencji, oraz jej powszechnym nieprzestrzeganiem, mamy prawo wnieść
skargę do
- Federacji Konsumentów
- Rzecznika praw Obywatelskich - gdyż w sposób świadomy
odbiera się
społeczeństwu dostęp do rzetelnej informacji w
spraiwe
tak ważnej jak upowszechnianie informatyki a
związanej
nieodłącznie z osiąganiem zysków przez
niekoniecznie
uczciwe w swym postępowaniu firmy (porównaj
ceny MS-Ofice,
WordPerfect-Suite, Lotus Suite oraz Star
Office z ich
możliwościami.
Ustawa z dnia 16.04.93 o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji mówi:
art.3.1 Czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne
z prawem lub dobrymi obyczajami , jeżeli narusza interes innego
przedsiębiortwa lub klienta.
art.14
ust.1 Czynem nieuczciwej konkurencji jest rozpowszechnianie
nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd wiadomości o swoim
lub innym przedsiębiorstwie albo przedsiębiorcy w celu
przysporzenia korzyści lub wyrządfzenia szkody.
ust.2 Wiadomości o których mowa w ust.1 są nieprawdziwe
lub wprowadzającą w błąd informacją w szczególnoci o:
p.2 - wytwarzanych towarach lub świadczonych usługach
p.3 - stosowanych cenach
ust.3 również posługiwanie się:
p.2 - nieprowdziwymi atestami
p.3 - nierzetelnymi wynikami badań
art.15 Czynem nieuczciwej konkurencji jest utrudnianie innym
przedsiębiorstwom dostępu do rynku w szczególności poprzez :
ust.1 sprzedarz towarów lub usług poniżej kosztu wytworzenia
albo ich odsprzedarz poniżej kosztów zakupu w celu
eliminacji
innych przedsiębiorców.
ust.2 Nakłanianie osób trzecich do odmowy sprzedarzy innym albo
niedokonania zakupu od innych przedsiębiorców towarów
lub usług.
ust.3 rzeczowo nieuzasadnione zróżnicowanie traktowania
niektórych klientów.
art 16.1 Czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w
szczególności:
- reklama wprowadzająca kilienta w błąd i mogąca przez
to wpłynąć
na jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi.
art.17 Czynu nieuczciwej konkurencji dopuszczają się w rozumieniu art
16
również agencje reklamowe albo inne przedsiębiorstwa ,które reklamę
opracowują.
-- Mariusz Błaszak mbs_at_granit.univ.szczecin.pl
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 15:28:32 MET DST