Wyciek czegoś

Autor: jabanu <jabanu_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 28 Oct 2008 - 20:33:24 MET

Witam,

Pierwszy raz korzystam z tej grupy dyskusyjnej. Nie jestem zapalonym
geologiem, ale trochę interesuję się tym tematem ze względu na moje
wycieczki górskie.

Ostatnio na wycieczce w Beskidzie Niskim kilka razy napotkałem w mokrych
miejscach rdzawe, maziste wycieki czegoś. Na wodzie pojawiała się też
opalizująca warstwa podobna do rozlanego oleju. Rdzawy kolor sugeruje
jakiś związek z żelazem. Podobny kolor mają nacieki przy źródłach wody
mineralnej. Z drugiej strony w takich źródłach nie ma zwykle tego
"oleistego" nalotu. Nalot kojarzy się z ropą naftową, ale podobno wtedy
wycieki są koloru czarnego.

Link do zdjęcia:
http://photo.bikestats.eu/37860/darmowy_katalog_zdjec_rowerowych.html

Niestety w internecie nie udało mi się znaleźć żadnych informacji -
nawet nie wiem jak to się może nazywać.

Może ktoś wie coś na tema tego zjawiska?

Pozdrawiam,
Janusz.