ODP: Książka na prezent

Autor: Jacek Nowak <Jacek.Nowak_at_polsl.pl>
Data: Tue 27 Nov 2007 - 16:39:01 MET

Temat: Re: Książka na prezent

> Poszukuję dobrej książki na prezent, która opisywała by skały występujące w
> Polsce.
> Założenie jest takie, mój tata hobbystycznie poszukuje meteorytów, znajduje
> przy okazji bardzo ciekawe kamienie. Robi mu się z tego całkiem przyjemna
> kolekcja, ale ma problemy z klasyfikowaniem.

/ciach/
moze to?
http://allegro.pl/item275006713_bolewski_manecki_mineralogia_szczegolowa_1993.html

Myślę, że dobry byłby "Minerały i skały" przewodnik do rozpoznawania. Annibale Mottana, Rodolfo Crespi, Giuseppe Liborio, przekład Kozłowski, Parafiniuk. Kolorowe zdjęcia, zwięzłe opisy, poręczny format (można zabrać w teren). Mineralogię Bolewskiego odradzam - bardzo dobra pomoc dla studenta czy pracownika naukowego ale nie koniecznie dla kogoś, kto chce zidentyfikować skałę napotkaną w terenie. Tylko nie wiem, czy jest obecnie osiągalna.

Pozdrawiam, Jacek ;-)