Re: Nowe złoże czaroitu!??? Bajka czy coś w tym jest?

Autor: Andy <andyk_at_spunge.org>
Data: Sat 03 Nov 2007 - 20:45:52 MET

> Witam. Ostatnio obiło mi się o uszy, że gdzieś w Chinach znaleziono nowe
> złoże czroitu. Jak wiadomo jedyne oficjalne złoze znajduje sie między
> Bajkałem a Jakucją, choć podobo i ono już się wyczerpało, a nawet jeśli
> nie, to na tym obszarze powstał rezerwat geologiczny, więc wydobycie
> jest zakazane.

Nawet gdyby wydobycie nie bylo zakazane to eksport jest zakazany.

> Tak więc, czy ktoś słyszał podobną plotkę, a może, ktoś z Was wie na ten
> temat coś więcej. Czekam na wasze opinie.

Google pokazuje, ze chinski charoit istnieje i mozna go nawet kupic przez
internet:

http://www.bestcrystals.com/charoite.htm
http://www.bestcrystals.com/html/charoite/CHAR-9b.jpg

http://www.google.pl/search?hl=pl&q=chinese+charoite&btnG=Szukaj+w+Google&lr=

http://images.google.pl/images?hl=pl&q=chinese%20charoite&lr=&oe=UTF-8&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

Nie dorownuje jednakze wybarwieniem rosyjskiemu.

ak