Re: Re: Witam, mam problem z rozpoznaniem mineralu, prosze o pomoc

Autor: <pprzybyszewski_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 26 Oct 2007 - 10:38:39 MET DST

Drodzy Koledzy!

Oczekiwanie identyfikacji okazu na podstawie fotografii jest częstokroć
nierealne. A przecież jest bardzo wiele metod identyfikacji minerałów na
podstawie łatwych do zbadania cech fizyko - chemicznych, takich jak: rysa,
rozpuszczalność wodzie, reakcja z HCl, itp. Testy takie oparcowano z myślą o
zastosowaniu w warunkach polowych, wymagaja zatem jedynie bardzo skromnego
wyposażenia. Proszę, zatem publikację takich zagadek poprzedzić choćby
postawowymi badaniami. Wtedy wiele wątpliwosci da się roztrzygnąć.

Pozdrowienia

Piotr Przybyszewski