Re: czy agaty zmieniają kolor?

Autor: Katarzyna S. <addar7_at_gmail.com>
Data: Tue, 16 Oct 2007 10:38:10 +0200

nie mam pojęcia jak to jest z całymi niepociętymi agatami. Ale tak na
chłopski (tzn. babski :P) rozum jeśli wewnątrz agatu są mikropory (które
umożliwiają farbowanie), to nic nie stoi na przeszkodzie żeby wychodziły one
na zewnątrz. A co do białego nalotu to już jest to jakaś wskazówka. To
najpewniej zwietrzały barwnik. Krzemionka nie utlenia się dając biały nalot.
Ja bym po prostu pooglądała na Twoim miejscu jak najwięcej zdjęć agatów, bo
odróżnienie od farbowanego to wyłącznie kwestia opatrzenia.