mikro-mineraly i inne

Autor: andrzejewski-minerals <andrzejewski-minerals_at_tlen.pl>
Data: Sat 29 Sep 2007 - 13:03:13 MET DST

Witam, dawno mnie tu nie bylo i widze kilkaset postow??? Jakas nowa mania :) Chcialem sie odniesc do kilku tematow, zaczne moze od jednego z cytatgow:
 "Być moĹźe mikrokryształy są i efektowne ale płytka cienka daje niewyobraĹźalny ogrom obrazĂłw struktur skalnych. nawet przeciętny piaskowiec widziany w mikroskopie polaryzacyjnym bije te wszystkie mikrominerały na głowę."
 Przyznam szczerze, ze jestem tym zdaniem niezle ubawiony. Sam pomysl porownania krysztalow do plytek cienkich zakrawa mi na dylemat typu "czy smaczniejszy jest sledz marynowany czy tez rurka z kremem" - bo sa to dwa rozne swiaty gdzie chodzi o zupelnie inne cechy. Co sie zas tyczy przykladu: PRZECIETNEGO PIASKOWCA - to juz calkiem wydaje sie on chybiony, bo od kiedy to kwarc ma bajkowe barwy w swietle spolaryzowanym????? Struktura - hmm, nic juz nie powiem, autor tekstu chyba sam zrozumie.
Odnosnie najwiekszego diamentu swiata:
"Jeff fotografuje dla De Beers, ale wątpie, żeby taki okaz jechał sfotografować. Ten diament to pewnie otoczak, bez ścian, to nawet nie okaz w kategoriach kolekcjonowania minerałów - zapewne."
- w przeciwienstwie do Culliniana, ktory byl fragmentem (ok.1/3) krysztalu, ten jest idealny - lekko zielonkawo lub niebieskawo zabarwiony i wyglada bosko po prostu:

  http://216.239.59.104/search?q=cache:A8UUvbCiOvcJ:news.bbc.co.uk/2/hi/africa/6966540.stm+the+biggest+diamond&hl=en&ct=clnk&cd=2&gl=uk&lr=lang_en&client=firefox-a
 pozdrawiam - Krzysiek