Re: Czy kanienie maja zapach?

Autor: Andy <andyk_at_spunge.org>
Data: Tue 25 Sep 2007 - 01:21:51 MET DST

> Zalezy ktore. Moim zdaniem mineraly zawierajace zwiazki arsenu pachna /
> smierdza... czosnkiem. Sam byłem zdziwiony swoja obserwacja, ale jestem jej
> pewny. :-) Zalatuja czosnkiem po umyciu i wzieciu do reki i zalatuje
> czosnkiem porosnieta lasem halda w upalny dzien. W ten wlasnie sposob
> odnalazlem wlasnie halde z arsenopirytem tuz za Zlotym Stokiem, przy drodze
> do Ladka Zdroju.
> Ciekawi mnie, co jest przyczyna zapachu? Produkt utleniania sie ktoregos ze
> skladnikow?

Arsenowodor ma zapach czosnku. Czuje sie to nawet u osob zatrutych
arszenikiem. Oznacza to ze nawdychales sie troche zwiazkow arsenu, ale zapewne
w pomijalnie malych ilosciach, wiec nie ma sie czym przejmowac. ;)

Zreszta latwo te informacje mozna wygooglac:
http://www.google.pl/search?num=100&hl=pl&q=arsen+zapach+czosnku&btnG=Szukaj&lr=

Tutaj:
http://www.pu.kielce.pl/ichem/kalcyt/tematy/toksykologia_trucizn.htm
pisza ze: "że niewielkie ilości arsenu działają na organizmy stymulująco." Czy
na haldzie kolo Zlotego Stoku czules jakos na sobie te stymulacje? ;)

ak