Re: Galeria - Minera³y ¦wiata cz. I

Autor: Marek J. Battek <marek_at_silez.pl>
Data: Fri 31 Aug 2007 - 18:23:45 MET DST

Grzegorz Bijak napisa³(a):
> no to kolejne zdjecia:
>
> http://gr.introne.com/galerie/mineralyswiata3/galeriaminswiat3.htm

Takie cudeñka i jeszcze lepsze widzia³em ze 30 lat temu w muzeum
mineralogicznym na Uniwersytecie Moskiewskim. Okazy by³y rewelacyjne,
ale ¿eby siê dostaæ musia³em napisaæ podanie z uzasadnieniem celu wizyty
(oczywi¶cie po rosyjsku), po odczekaniu odpowiedniego czasu by sprawa
nabra³a mocy (ok. miesi±ca) otrzyma³em zezwolenie, ¿e okre¶lonego dnia o
okre¶lonej godzinie wolno mi wjechaæ wind± na piêtro (tak gdzie¶ 25-30)
gdzie by³o muzeum (w g³ównym budynku uniwersyteckim podobnym do pa³acu
kultury) i zwiedzaæ przez chyba 3 godziny. Pó¼niej obowi±zkowo nale¿a³o
siê wynie¶æ. Pilnowali tego ludkowie podobni do stra¿ników z GU£AG-u
(mo¿e otrzymali awans za zas³ugi?).
Dla m³odzie¿y jest to historia niewiarygodna, ale tak by³o. By wej¶æ do
akademika na uniwersytecie trzeba by³o przej¶æ trzy linie stra¿y, która
sprawdza³a przepustki, a na ka¿dym piêtrze siedzia³a tzw. eta¿owa, któa
te¿ chyba by³a z KGB.
Pisz±c to wszystko widzê jaki jestem stary, skoro pamiêtam takie czasy ;-(

                                Marek

--
mgr in¿. Marek J. Battek
tel. kom. 601722945