Re: losy kolekcji

Autor: Andrzej Pełka <U238_at_wp.pl>
Data: Sat 25 Aug 2007 - 17:47:17 MET DST

Użytkownik "Ryszard Juśkiewicz" <rjuskiewicz@interia.pl> napisał
w wiadomości news:mailman.438.1188043878.423.mineraly@man.lodz.pl...

> Chciałbym wywołać temat, który dla młodych kolekcjonerów jest dziś
> bardzo odległy: " Los naszych kolekcji". Mamy sto, dwieście, tysiąc
> coraz lepszych okazów, opisanych pochowanych w piwnicach lub
> w gablotach gdzieś w zakamarkach domu. Jaki jest ich los dalszy?
> Czy będą stanowić kiedyś gruz, wyrzucony na śmietnik, czy zostaną
> przekazane do muzeum /które zresztą muzeum jest tak naprawdę tym
> zainteresowane?/, czy może mamy nadzieję, że nasz syn czy córka
> przejmie nasze zaiteresowania i będzie kolekcję powiększać?

Tak daleko myślą jeszcze nie sięgałem... Zawsze miałem tendencję
do gromadzenia przedmiotów dziwnych, nadchodził jednak w końcu
taki moment, kiedy zaczynałem się ich wyzbywać, a swoją uwagę
przenosiłem na inne pożądane przeze mnie obiekty. Gdyby założyć,
że cykl ten znów się powtórzy, to moje kamienie wylądują kiedyś
w rozproszeniu u różnych ludzi dla których stanowić będą jakąś tam
ciekawostkę. Jeśli stanie się to w sposób naturalny i z mojej własnej
woli, żałować ich nie będę, bo przecież spełnią już najważniejszą rolę
zaspokajając moją małpią ciekawość. :-) Jednak tak serio myślę,
że kiedyś sprokuruję dla nich jakąś solidną, metalową skrzynkę,
zapakuję zbiór do środka i... przestanę się nim przejmować. Jeśli
zostanie "przy rodzinie", to może kiedyś, gdy już wykorkuję mój syn
wywlecze go z jakiegoś zakurzonego zakamara i pokaże swojemu
dzieciakowi na dowód, że miał on nieco pomylonego dziadka
(wcale się nie oburzę, sam miałem dziadka iście bajkowego i wiem,
że taki dziadek jest najfajniejszy) a spod uchylonej pokrywy poza
radonem ulotni się także mój duch. :-) Jeśli zaś nie zostanie i takim,
czy innym zrządzeniem losu wyląduje, dajmy na to, na śmietniku, to
wówczas ani mi w głowie będzie się tym przejmować - to przywilej
nieboszczyka. :-)

                                                        Andrzej