Re: malawi...

Autor: Katarzyna S. <addar7_at_gmail.com>
Data: Fri 24 Aug 2007 - 11:13:22 MET DST

24-08-07, wengag <wengag@poczta.onet.pl> napisał(a):

> Proszę , oto Chalcedon z Malawi, Kasiu czy to ten kolor?
>
> http://www.glypticconcepts.com/turtleback.html

tak, to ten kolor :)) I faktycznie nie do odróżnienia od namibijskiego
Premier Blue. Ale co mnie zaskoczyło, to wyjaśnienie skąd pochodzi
zabarwienie. To interferencja światła, a nie domieszki. Krystaliczne
agregaty chalcedonu muszą być zatem akurat takich rozmiarów, ze odbijają
akurat tą długość fali. Wiedziałam, że takie zjawisko jest odpowiedzialne za
opalizowanie, ale żeby chalcedon... No cóż, człowiek całe życie się uczy :)
I dzięki za linka, jest na czym oko zawiesić :)