Re: I jeszcze radioaktywnie!

Autor: <aptekapiokar_at_neostrada.pl>
Data: Mon 13 Aug 2007 - 21:49:39 MET DST

On 6 Lip, 00:03, Andrzej Pe ka <U...@wp.pl> wrote:
> http://www.canonsburgboro.com/MarieCurie/MCurie&StdChemical.htm

Witaj Andrzeju .
W a nie syn przyjecha z wakacji i b d mia dost p do aparatu
fotograficznego , ale znowu dy ur przez tydzie . Mo e si to troch
przeci gn . My l , e do ko ca tygodnia co wykombinuj .
Mam (wg mnie rewelacja) nagrany film , na którym wida
promieniowanie . Zaczn od pocz tku.
Mówi c modnym dzi zwrotem "posiadaj c wiedz " i promienie alfa i
beta wywo uj zjawisko fotoelektryczne przystosowa em kamer
internetow do rejestrowania tego zjawiska. Przystosowanie polega o na
usuni ciu obiektywu z kamery . Matryc przysun em do warstwy
zawieraj cej uran i nagrywa em filmy o d ugo ci ok. 1 min.
Zaobserwowa em kilkadziesi t rozb ysków (trwaj cych u amek sekundy) w
postaci bia ych plamek . Najbardziej efektowne s rozb yski uko ne w
postaci kresek . Dla porównania wykona em kilkana cie filmów
trwaj cych te 1min bez ród a promieniowania w celu stwierdzenia czy
zaobserwowany obraz nie jest szumem kamery . Obrazy bez ród a s
jednolite i bez rozb ysków . Chcia bym Ci przes a fragment filmu, ale
w pliku avi zajmuje zbyt wiele miejsca a po konwersji na format wmv
jest ma o czytelny . Zrobi em stop-klatki , na której jest 1 sta y
wypalony pixel z prawej strony a pozosta e rozb yski zosta y wyci te z
jednego 1min. Filmu .
Jurek Baszuk