Re: Adres forum

Autor: Andy <andyk_at_spunge.org>
Data: Fri 10 Aug 2007 - 01:32:38 MET DST

news:mailman.195.1186698450.423.mineraly@man.lodz.pl...

> A ja doradzę Ci, żebyś, kiedy Praszkier podsumuje Twoje minerały
> jako nie warte kopnięcia, zastanowił się głęboko, jakby tu Praszkiera
> przeprosić za to, że Twój zbiór jest aż tak kiepski. Potem zaś usiądź
> sobie w kąciku na wygodnej pozycji obserwatora i wypatruj, czy może
> jeszcze za coś przyjdzie ci go przepraszać. On pewnie takich lubi.

Dosyc juz tych wzajemnych dasow. "Wycieczki" personalne sa zabronione
internetowa netykieta.
Niepotrzebnie tak sie niektorzy przejmuja krytyka. Po co sie tym tak
denerwowac? Dlaczego nie zobaczyc drugiej strony medalu? Zakladam, ze
Tomek mial dobre intencje, chcial spowodowac wieksze zainteresowanie
pozyskiwaniem okazow o jak najwiekszej wartosci wg okreslonych przez
niego kryteriow, ktore estetyke stawiaja na pierwszym miejscu - czyli okaz ma
byc ladny, a zatem sa to kryteria ktorymi swiadomie lub podswiadomie
praktycznie kazdy poszukiwacz mineralow sie kieruje.
Tylko jak mialby sie taki skok jakosciowy wsrod naszych rodzimych poszukiwaczy
hobbystow odbyc? Czy Andrzej Pelka nie chcialby zbierac okazow uznanych za
klasy swiatowej w swoim ulubionym Zalesiu? Pewnie chcialby, ale tam jest tylko
to co jest, wiec nie wiadomo jak taki apel o odnajdywanie swiatowej klasy
okazow maja niedzielni kolekcjonerzy zrealizowac - i chyba stad wlasnie sie
wziely wszelkie nieporozumienia - zbieracze hobbysci chca miec jak najlepsze
okazy, ale natura dala nam tu gdzie mamy blisko tylko to co dala, a coraz
wiecej zamykanych kopaln i kamieniolomow sprawe jeszcze pogarsza. Przez to
rodzime okazy klasy swiatowej naleza do rzadkosci, zreszta w innych rejonach
swiata jest wiele obszarow, ktore byly bardziej aktywne tektonicznie w
przeszlosci i maja przez to zloza, z ktorymi nasze krajowe nie moga sie
rownac.

ak