W odpowiedzi na pytania :P

Autor: Jacek <jbog_at_interia.pl>
Data: Wed 08 Aug 2007 - 22:26:19 MET DST

Zatem w kwestii rozlicznych pytań dotyczących okazów mojego życia, to chciałbym odpowiedzieć: 1. Siedlimowice - kwarce berłowe (mam nadzieję, że wiecie co mam na myśli) były tam do odnalezienia w krótkim czasie między majem a lipcem 1993 r. (o ile dobrze pamiętam). Jeden z naszych kolegów - Benek - udał się tam w poszukiwaniu berylu (to jedne z nielicznych "pewnych" miejsc na znalezienie tego minerału) I zastanowiła go dość duża ilość glinki wśród granitowego rumoszu. Jej penetracja pozwoliła mu odnależć kilkadziesiąt (dokładnie tak, kilkadziesiąt) kryształów kwarcu berłowego. Ponowiliśmy tę penetrację parę dni później i również odnaleźliśmy parę setek (tak!) kryształów takiego kwarcu. Nie były one wielkie ledwie max do 3-4 cm, ale ... Własciwie wykształcone "berlaki" lekko przydymione, nierzadko z ametystową końcówką piramidy i niezwykle wielkimi jak na okazy tej wielkości inkluzjami. 2. Tudorów. W "zapyziałym" kamieniołomie wapienia, gdzieś na końcu świata odkryliśmy druzę z kryształami kalcytu o fantomowej budowie, Kryształy o budowie tzw, wilczych zębów dość często wykazują w promieniach UV odmienną barwę.Największy okaz o wymiarach ca. 70x30x20 cm znajduje się aktualnie w zbiorach muzeum mIneralogicznego UWr. Największe kryształy mają prawie 10 cm wysokości. Pozdrawiam Rafała, Tomka i Tomasza ... no i wszystkich czytajacych Jacek

Jak najszybciej dostac sie na wymarzona plaze?
Znajdz trase ekspresowa