Re: Eratyki przewodnie

Autor: Grazyna W. <gw_at_tvteletronik.pl>
Data: Fri 03 Aug 2007 - 20:51:38 MET DST

> Nie jestem znawc tego tematu , ale znalaz em kilka kamieni w warstwie
> wiru na g boko ci ok 6m w starej wirowni.
> Pok ady wiru i piasku s z pewno ci pozosta o ci po lodowcach.
> Kamienie te posiadaj warstwow budow i s dz c po kolorze
> zawieraj elazo. Zewn tzna warstwa jest pop kana i krucha .
> Wielko kamieni od 5 do 13 cm. Nie jest to odpad z pieca bo
> wyd uba em je z pionowej ciany starego wyrobiska. Wida
> warstwow budow i pod pierwsz warstw co co przypomina
> przypalenie lub cz ciowe stopienie . Ciekawi mnie pochdzenie
> tych kamieni . Zobacz http://jurek4005.fotosik.pl/albumy/240701.html

Po opisie wnioskowalam, ze moze to byc piaskowiec jotnicki, jednak ze
zdjec bardzo trudno to potwierdzic... generalnie piaskowiec jotnicki ma
barwe rozowawo - czerwona, czest widac w nim warstwowania np. skosne,
ale rowniez utrwalaja sie riplemarki. Tutaj tak szczerze to trudno
stwiedzic jakies warstwowanie, ta otoczka na zewnatrz to
najprawdopodobnie efekt zwietrzenia skaly (swoja droga wyglada na
zwietrzenie sferoidalne, chrakterystyczne dla skal magmowych). Wiec
trudno cos dokladnie stwierdzic... a gdzie dokladniej zostal znaleziony
ten kamyczek, o jakies polozenie geograficzne chodzi.
Mozesz jeszcze podeslacjakies powiekszenie samego "serca" tego okazu? I
pytanie czy widzisz na oko ziarenka kwarcu tam?
Pozdro
GW

----
Grażyna Wysiecka