Re: Eratyki przewodnie

Autor: <aptekapiokar_at_neostrada.pl>
Data: Fri 03 Aug 2007 - 16:34:27 MET DST

On 29 Lip, 23:08, "Grazyna W." <g...@tvteletronik.pl> wrote:
> Witam.
> Zastanawia mnie czy sa na tym forum jacys aktywni pasjonaci zajmujacy
> sie rozpoznawaniem eratykow, czyli znajacy sie na skalach pochodzenia
> skandynawskiego?
> Generalnie interesuja mnie wszystko dotyczace ich identyfikacji i
> rozpoznawania... literatura (cos innego oprocz Smeda, Czubli, Gorskiej,
> Zandstry... ). Musze sie tego nauczyc, a za bardzo i wiem od zcego zaczac...
> GW.
>
> -----------------
> g...@tvteletronik.pl

Nie jestem znawc tego tematu , ale znalaz em kilka kamieni w warstwie
 wiru na g boko ci ok 6m w starej wirowni.
Pok ady wiru i piasku s z pewno ci pozosta o ci po lodowcach.
Kamienie te posiadaj warstwow budow i s dz c po kolorze zawieraj
 elazo. Zewn tzna warstwa jest pop kana i krucha . Wielko kamieni od
5 do 13 cm. Nie jest to odpad z pieca bo wyd uba em je z pionowej
 ciany starego wyrobiska. Wida warstwow budow i pod pierwsz
warstw co co przypomina przypalenie lub cz ciowe stopienie .
Ciekawi mnie pochdzenie tych kamieni . Zobacz
http://jurek4005.fotosik.pl/albumy/240701.html