Re: wykrywacz uranu

Autor: <aptekapiokar_at_neostrada.pl>
Data: Tue 17 Jul 2007 - 15:00:08 MET DST

On 17 Lip, 13:30, Andrzej Pełka <U...@wp.pl> wrote:

> Widziałem, dzięki. Ciekaw jestem jaką gęstość ma pierwszy kamień
> który mierzyłeś (nie wiem czemu odniosłem wrażenie, że większą od
> pozostałych) i jakie uzyskałeś wyniki pomiarów w mikrorentgenach?
> Mierz kamienie pojedynczo, nie w towarzystwie innych (min. 3-4 m
> dystansu) i najlepiej metodą "na styk" z radiometrem. Ale dźwięki, to
> on wydaje zupełnie nieziemskie... :-)
>
> Andrzej

Nie mam jeszcze doświadczenia z radiometrem bo nie było w nim
instrukcji
przez jaki czas trzeba zliczać ( 1 min ? ) . Przy ostatnim kamieniu w
okolicy ciemnej plamy z żółtym nalotem
praktycznie kończy się skala i zapala się lampka alarmu. Osłona z
potrójnej blachy 3 mm z Pb praktycznie całkowicie pochłaniała
promieniowanie . jak wyznaczasz objętość kamieni ? bo gęstość to m/v.
Ostatni kamień nie ma zbyt wielkiej gęstości i promieniowanie z boku i
pod spodem jest znikome.
Jurras