karneol czy jaspis?

Autor: tomasz ferenc <nemeczek21_at_wp.pl>
Data: Sun 15 Jul 2007 - 14:57:49 MET DST

Minerał znalazłem w okolicach Czarnolasu. Oto co na temat tego rejonu
znalazłem w Objaśnieniu Do Mapy Geologicznej Polski Arkusz Nysa: PIASKI,
GLINIASTE, OTOCZAKI i GŁAZY LODOWCOWE
Na arkuszu Skoroszyce Szczegółowej Mapiy Geologicznej Polski
występowanie tego rodzaju utworów stwierdzone zostało w okolicach
Czarnolasu. Są to bezstrukturalne, różnoziarniste piaski barwy żółtej do
żółtobrązowej, z zawartością frakcji pylastej, żwirami i głazikami skał
skandynawskich.

Podejzewam że minerał ten jest pochodzenia Lodowca Skandynawskiego.
Połysk tłusty rysa dziwnie szaro-srebrna
Może to karneol?????
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dfec2b88d17f3a6d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fa1e6da7e4025aec.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c805b7f7cdc0211c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/52a94e08501c4649.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b2ee085a8a6fd4a9.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/71ab0c1dc40ac09a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/476bde57e95baf73.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5b2ecce0d8fd5d83.html

Oto pierwsza męska para w historii łyżwiarstwa
figurowego! Zobacz ostrą jazdę po bandzie w komedii
OSTRZA CHWAŁY - w kinach od 20 lipca!
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fadv.reklama.wp.pl%2Fas%2Fostrza_chwaly.html&sid=1221