Lista minerałów zawierających uran.

Autor: Andrzej Pełka <U238_at_wp.pl>
Data: Tue 03 Jul 2007 - 20:32:52 MET DST

To było tak. Któregoś dnia wpadła mi w ręce praca pt: "Radioaktywność
środowiska przyrodniczego" w której znalazłem aneks ze spisem minerałów
zawierających uran. Ponieważ od pewnego czasu męczy mnie niepewność
tożsamości jednego z posiadanych uranowych kamyków, pomyślałem
(przyznaję, nieco naiwnie), że oto pojawia się szansa zidentyfikowania
go poprzez odszukanie minerału o zbliżonym wyglądzie. Zacząłem więc
uparcie przeszukiwać grafikę z nadzieją na szczęśliwe "trafienie". Cóż,
nie udało się, ale pozostało mi z tych poszukiwań mnóstwo linków do
fotografii minerałów uranu. Pomyślałem, że może warto byłoby złożyć je
razem ze wspomnianym wcześniej spisem i w ten oto sposób powstała
jego trochę inna, nowa wersja.
Spis nie udostępnia pełnej informacji o poszczególnych minerałach (te
można odnaleźć na stronach z których pochodzą prezentowane fotografie),
ale ułatwia, jak sądzę, ich przegląd. Wiele z fotografii pokazuje naprawdę
śliczne okazy, myślę więc, że warto rzucić na nie okiem. Zapraszam.
http://mineraly.pg.gda.pl/promieniotworczosc/lista_mineralow.html

A gdyby ktoś pytał, co dalej z moim niezidentyfikowanym minerałem,
odpowiem - jestem cierpliwy i to najlepsze wciąż przede mną... :-)

                                                               Andrzej